شهید عباس آتش افروز
سال 1342در روستای دیسفان از توابع گناباد متولد و تا کلاس پنجم ابتدائی در روستا درس خواند و بعلت مشکلات مالی در مزرعه مشغول کار شد . پس از آموزش دوران مقدس سربازی ، عازم جبهه شد ودر سال 1361 در منطقه شلمچه به شهادت رسید .
درسال 1342 روستای دیسفان از توابع شهرستان گناباد مولودی را در خود جای داد که در یک خانواده مذهبی و متدین  دیده به جهان گشود . دوران کودکی اش را وارد دبستان روستا شد وتا کلاس پنجم ابتدائی درس خواند وپس از آن به علت مشکلات عدیده مالی و آموزشی در روستا ، مجبور به ترک تحصیل شده و برای امرار معاش خود و خانواده  در امر کشاورزی و دامداری وارد شد .
از نظر اخلاقی فردی بسیار محبوب  و با شخصیت جلوه می کرد ونزد همه دوستان و آشنایان محترم بود . نسبت به مذهب اعتقادات عمیق داشت .در جریان انقلاب و اوج گیری مخالفتهای مردم بارژیم منحوس پهلوی ، در اکثر راهپیمائیها و تظاهرات ضد رژیم شرکت می نمود . در ایام عزاداری و محرم شرکت فعال در مراسم مذهبی و سخنرانیها داشت . با شروع جنگ تحمیلی ، بنابه احساسات ملی و مذهبی خود ، عازم خدمت مقدس سربازی شده  و پس از اتمام دوره آموزشی عازم میدانهای نبرد شده و دلاوریها و حماسه های فراوانی ازخود برجای گذاشت ، تا اینکه در تاریخ 28/4/61 در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره ، روح بلندش از کالبد جسم بسوی ملکوت اعلی پرکشید . 
برچسب ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده استان ها
عکس
تازه های نشر
اخبار برگزیده